צחצוח שיניים עבור2 ? טיפים לבריאות הפה לנשים בהריון

המלצות לבריאות הפה לנשים בהריון

נשים בהריון לרוב שואלות האם טיפולי שיניים בזמן ההריון הינם בטוחים?

"חשוב לצחצח ולעשות חוט דנטלי כל יום" – שמעת את זה בעבר הרבה פעמים, אך זה נהייה אפילו חשוב יותר בזמן הריון.

רופאי שיניים ממליצים שנשים בהריון יצחצחו לפחות פעמיים ביום עם משחת שיניים המכילה פלואור, ויעבירו חוט דנטלי לפחות פעם אחת ביום.

שינויים הורמונלים בגוף האשה בזמן הריון משפיעים על אופן תגובת החניכיים לרובד חיידקים ולכן כ"כ חשוב הדרך והתדירות בה מצחצחים ומנקים את השיניים והחניכיים.

כמעט חצי מהנשים בהריון יפתחו דלקת חניכיים הריונית שהיא ביטוי התחלתי של מחלת חניכיים שמתפתחת בד"כ בין חודש 2-8. החניכיים יהפכו אדומות, כואבות וידממו בקלות. אם מצב זה לא יטופל, דלקת החניכיים לא רק תגרום גירוי וחוסר נוחות, אלא גם יכולה להוביל למצב חמור יותר של מחלת חניכיים, לידה  מוקדמת מדי, משקל עובר נמוך מדי ועוד תוצאות בלתי רצויות.

מומלץ לא לוותר על פגישה עם רופא השיניים. אם היית אצל רופא השיניים מעל 6 חודשים ושמת לב לשינויים בפה, הגיע הזמן לקבוע את הפגישה אצל רופא השיניים. דווחי למרפאה שאת בהריון, באיזה שבוע את, והאם יש שינוייים אחרים במצבך הרפואי או בתרופות הנלקחות.

בתנאי שאין הריון בסיכון או מצב גופני שאינו מאפשר טיפולי שיניים, בדיקות שגרתיות תקופתיות אצל רופא השיניים וניקויים סדירים אצל השיננית הינם מומלצים מאד באופן סדיר.

למרות שזה בטוח לבצע טיפולי שיניים בכל זמן של ההריון, מומלץ לבצע טיפולים בטרימסטר שני. טיפול במהלך הטרימסטר הראשון יכול להיות קשה עקב בחילות ועלייה ברפלקס הקאה. בזמן הטרימסטר השלישי, עלול להיות פחות נוח לשכב בכסא הדנטלי בגלל משקל התינוק. גם אם אינך בהריון אך מנסה להרות,  עדיין רעיון טוב לקבוע בדיקה וטיפול שיננית כדי למנוע מצב חירום בזמן ההריון.

איכלי תזונה בריאה והימנעי מנשנושים רבים וזאת ממספר סיבות: הריון מעלה את הסיכוי להיווצרות חורים בשיניים ולכן גם מומלץ להמעיט בכמות הסוכר בפה. התפתחות המשנן בתינוק קורה בין חודש 3-6, לכן חשוב שיקבלו ויטמינים, מינראלים  והזנה נכונה לעזור לשיניים להתפתחות תקינה. הקפידי לאכול תזונה בריאה המכילה פירות, ירקות, דגנים מלאים וחלבונים.

שימרי על השיניים מפני בחילות הבוקר והקאות המלוות אותן. מי שחווה את זה, חשוב להיות מוכנים להלחם בתוצאות המזיקות שיש לזה על השיניים. עקב עלייה ןחשיפה מתמדת של השיניים לחומציות בחלל הפה, השיניים נהיות רגישות יותר לשחיקה חומצית של האמייל וזו השכבה המגינה מפני חורים בשיניים. ניתן למנוע זאת ע"י שטיפות כפית סודה לשתייה מהול בכוס מים לאחר ההקאה. לאחר מכן מומלץ לחכות כשעה ואז לצחצח. אם קיים קושי לצחצח עקב עלייה ברגישות לריח המשחה, נסי משחה אחרת. לא משנה באיזה שלב ההריום שלך, תמיד רעיון טוב לבדוק את מצב בריאות הפה. עכשיו, יותר מתמיד, חשוב לשמור על בריאות פה גבוהה עבורך ועבור עוברך.

Leave Comments

המלצות מטופלים
  • מקצוענית עם נשמה. מומלצת בחום רב לאור התנסות אישית ובמספר נושאים.
    Edna Bar-Ratson Avatar
    Edna Bar-Ratson
    8/01/2018
  • positive review הרופאה המנתחת המסורה הדואגת
    שאם יש צורך
    זכות גדולה להיות מנותח על ידה.
    איתן רגב Avatar
    איתן רגב
    5/09/2015
  • It is a pleasure to be assisted by gum doctor Dr. Anat Tadir. Always with a smile and a bright face. My gum surgery was very complex and I did not feel any pain the next day.
    From my personal experience very professional. In any issue of gums or implants, I will return to Anat for treatment without hesitation.
    Thank you Anat
    Sandy Geva Avatar
    Sandy Geva
    12/02/2020
  • הגעתי לענת לגמרי במקרה, אחרי שביקרתי אצל כמה רופאי שיניים ולא התחברתי אליהם. ענת, לעומת זאת, התגלתה כרופאה מאוד מקצועית, אבל גם מקסימה, נעימה, משרה רוגע ואשת שיחה :) הטיפולים עברו בהצלחה והיא אף בדקה בעקביות איך אני מרגישה כמה ימים אחרי הטיפולים. לסיכום, המלצה חמה ביותר!
    Daria Engel Avatar
    Daria Engel
    9/22/2019
  • ד"ר ענת היא הרופאה הראשונה שעוררה אצלי תקווה ותחושה חיובית בנוגע לנטייה שלי לדלקות.
    בטיפולה ובעצתה התאוששו החניכיים שלי כמעט לחלוטין. היא מעניקה שירות אדיב ומקצועי ודאגה מעל ומעבר למצופה גם בביקור במרפאה וגם בין הביקורים- באמת שכבר אין רופאים כאלה היום ואני ממליצה עליה לכל אחד עם בעיות קטנות כגדולות.
    שרון כהן Avatar
    שרון כהן
    12/24/2018

התקשר למרפאה דילוג לתוכן