איך משקאות חומציים משפיעים על בריאות השיניים

השפעת משקאות חומציים על השיניים

השיניים הן חזקות, אך אינן בלתי ניתנות להריסה. רוב המשקאות הפופולאריים עשירים ביותר בחומצה, וחומציות זו עלולה לגרום נזק לאמייל השן שהוא חומר השן החיצוני. ברגע שהשן נפגעת, יש צורך בסיוע של רופא השיניים על מנת לתקן את המצב, כך שהשן לא תמשיך ותישחק עוד יותר.

איך משפעים משקאות חומציים על השיניים?

משקאות עם רמת pH גבוהה, עלולים לגרום למגוון בעיות בריאות פה, אך הן מתחילות בכרסום השכבה הקשה החיצונית של השיניים. שחיקת האמייל היא בעיה כי האמייל הנהרס אינו מתפתח בחזרה. בניגוד לחומרים אחרים בגוף, לאמייל אין שום תאים חיים, כך שאין לו דרך לרפא את עצמו.

כשאמייל השן נשחק, הדנטין הרגיש, בצבע צהוב מתחת לאמייל, נחשף. מסיבה זו השיניים מתחילות להיראות דהויות כשלא מטפלים בהן. אך דנטין חשוף אינו מתבטא בחסרונות קוסמטיים בלבד, אלא עשוי אף להוביל למצבי שיניים כואבות כמו גם רגישויות גבוהה בשיניים לשינויי טמפרטורה.

אנשים עם כאבי שיניים חווים רגישות כשהם שותים משקאות חמים, קרים, מתוקים, חמוצים או חריפים, והמצב עשוי להתבטא בהשפעות שליליות על התזונה לטווח הארוך.

איך להגן על השניים ממשקאות חומציים?

שמירת בטחון אמייל השן מתבצעת באמצעות הפחתת צריכת המשקאות המכילים רמת חומציות גבוהה, וכוללים בדרך כלל משקאות קלים ממותקים. במקום משקאות אלו, או מיצי פירות, מומלץ לבחור חלופות נמוכות בחומצה וידידותיות לשיניים, כגון מי ברז; תה שחור; קפה שחור; וחלב.

כששותים משקה חומצי, יש לזכור שלא לשתות אותו עם מזון ולא ללגום אותו בין הארוחות. לאחר הארוחה, יש לשטוף את הפה עם מים על מנת להמשיך לדלל את החמוצה אשר משתהה בפה. לאחר שסיימת לאכול, המתן לפחות חצי שעה לצחצוח שיניים.

משקאות חומציים מחלישים את אמייל השן, כך שצחצוח מוקדם מדי עלול בעצם לגרום נזק כשהרגישות עדיין בפה. רופא השיניים ימליץ על שימוש במשחת שיניים לחיזוק אמייל, כדי לסייע לשיניים לעמוד בנזק זה.

תיקון הנזק הנגרם משחיקת השניים

אם השיניים פגומות כתוצאה משתיית משקאות חומציים, היה סמוך ובטוח שרופא השיניים שלך יכול לסייע. יישום מספר שיטות טיפול, כגון כתרים, ציפויים, שחזורים למיניהם מחפים על האמייל הפגום ומשחזרים ביעילות את השיניים שנפגעו עד להשגת תפקוד ומראה רגיל. רופא השיניים קובע אלו שחזורים הם הטובים ביותר למצבך.

משקאות חומציים מזיקים ביותר לאמייל השן לטווח הארוך, לא משנה כמה זמן אתה כבר רגיל לשתות אותם, זה הזמן להתחיל לשתות אותם במתינות או אפילו להגמל. אם אתה מודאג מפגיעה באמייל השן בשל שתיית משקאות ממותקים, מיצים, יין או משקאות חומציים נוספים, התייעץ עם רופא השיניים שלך באופן מיידי.

Leave Comments

המלצות מטופלים
  • מעולם לא נהנתי לרשום המלצה על איש מקצוע אבל במקרה של דר' ענת תדיר
    הגעתי אליה במקרה וכנראה שאלוהים ממש אוהב אותי היא פשוט במקצועיות שלה הצילה לי את הפה
    היא מקצועית מאוד,אשת שיחה מדהימה, עשיתי אצלה טיפולים מאוד קשים ולא חוויתי ולו טיפה של כאב
    רוצה להמליץ בחום והמון אהבה על מישהי בתחום השיניים שאמינות אצלה זה מעל הכל.
    אם חיים הכט היה בודק אותה מדליה בדוק היא היתה מקבלת :)
    שי שיווק Avatar
    שי שיווק
    3/12/2020
  • ד"ר תדיר היא רופאה פלאית. טופלתי אצלה בהשתלות מורכבות, השתלת עצם לפניהן, עקירה כירורגית ואולי עוד. היא רופאה מקצועית, אנושית, אחראית ומיטיבה בכל מימד אפשרי ובלתי אפשרי. ד"ר תדיר דאגה שלא אסבול כאב, ונתנה טיפול והנחיות בהתאם וכך היה. כמו כן טופלתי בימי שישי ולאחר טיפולים מורכבים התקשרה ביום ראשון להתעניין בשלומי. כאשר נסעה לחו"ל לשנתיים הודיעה לי ודאגה הן שתהיה לי כתובת רופא מתאים למקרה הצורך והן שמרה עמי על קשר במייל, כך שלחתי אליה צילום הסטטוס לבקורת. הטיפולים הצליחו טפו טפו והיא מזכירה לי לבוא למעקב מידי תקופה. ד"ר תדיר גם הסבירה לי כל שלב בטיפול באופן שהתאים לי. האווירה במרפאה גם היא תרמה לתהליך, האוירה הנעימה בינה לבין הסייעת שלה, ועוד. בקיצור .... אני ממליצה על ד"ר תדיר בכל פה, פה שעבר אצלה טיפולים ומודה לה.
    Noa Vos Avatar
    Noa Vos
    11/04/2018
  • דר׳ תדיר מקצוענית מהמעלה הראשונה, מומחית בתחום מצומצם של רפואת שיניים. רמת ותודעת שירות ברמות הגבוהות ביותר. אנושיות, אכפתיות, תקשורתיות בין הכי טובות שפגשתי. מדברת בגובה העיניים ולא מבטיחה הבטחות שווא. במבחן התוצאה- הטיפול הצליח לעצור מחלת חניכיים שקשה מאד לטפל בה. כל שנותר הוא רק להודות לך ולברך על מזלי הטוב שהגעתי להיות מטופלת שלך. בקיצור- מומלצת בחום רב💜
    Shelli Artman Avatar
    Shelli Artman
    7/28/2021
  • אני שמחה שיש לי הזדמנות לספר מה זה להיות מטופלת בידי ענת תדיר. חוץ מזה שענת מקצועית, אחראית ומחוייבת בצורה מלאה, היא מבינה את הקושי של המטופל, בעדינות רבה משלבת אותך בתהליך הטיפול כולו. היא מלווה את המטופל ביד בטוחה ותומכת כך שמאפשרת לך להרגע ולשתף פעולה איתה.
    Edna Golan Avatar
    Edna Golan
    8/29/2019
  • אני מטופל אצל ענת כבר קרוב לשנתיים. ענת היא רופאה יוצאת מן הכלל, קשובה וסבלנית. ממליץ מאוד לבחור בענת כרופאת החניכיים שלך, גם בזכות הטיפול הלא מתפשר, וגם בזכות האווירה המרגיעה שהיא משרה על המטופלים.
    כפיר מאיר Avatar
    כפיר מאיר
    12/30/2021

התקשר למרפאה דילוג לתוכן