הקשר בין בריאות חניכיים למחלות לב

הקשר בין בריאות חניכיים למחלות לב

בריאות הפה והחניכיים יכול להשפיע על בעיות בריאות סיסטמיות אחרות בגוף. מחקרים עדכניים מצאו שאנשים עם מחלות חניכיים הם בעלי סיכוי כמעט כפול ללקות במחלות לב. סיכוי זה עלול להיות אף גבוה יותר בקרב אנשים עם מחלות חניכיים וכולסטרול גבוה. בהתחשב בקשר שקיים בין שתי מחלות אלו, רופאי שיניים יכולים לאתר מראש גורמי סיכון לבריאות הלב, ולא רק לבריאות הפה.

המחקרים שנעשו בתחום מבססים את ההשערה כי הקשר בין שתי המחלות נובע כתוצאה מחיידקים זהים הנכנסים למחזור הדם דרך "פצע החניכיים" ומגיעים לאיברים מרוחקים כמו הלב. מחלות חניכיים הן מחלות זיהומיות הנגרמות על ידי חיידקים אוראלים. במקרים מסוימים, חיידקים שנמצאים בחניכיים המודלקות שמסביב לשיניים, עוברים במהלך מצבים יומיומיים ושגרתיים כגון צחצוח או אכילה, למחזור הדם וממשיכים לחלקים אחרים בגוף.

כאשר החיידקים האוראלים עוברים דרך הגוף, הם מעוררים תגובה דומה לתגובה שגרמו בחלל הפה. כלומר, כפי שהחיידקים גורמים להצטברות אבנית בשיניים, כך הם גורמים להצטברות משקעים בעורקי הלב. משקעים אלו מובילים להסתיידות עורקים, היצרות שלהם ואף לסתימתם המוחלטת, דבר הגורם להתקף לב או שבץ מוחי. באופן זה החיידקים האוראלים תורמים להיווצרות של מחלה לבבית.

עקב הקשר הקיים בין שתי המחלות, ישנה חשיבות ברורה בהענקת טיפול יעיל ומוצלח למטופל הסובל ממחלת חניכיים. כמו כן, יש להסביר למטופל על הקשר בין המחלות על מנת להציע לו אפשרויות טיפול שונות, ולעודד המשך טיפול עצמי יסודי ומניעה יומיומית באמצעים המומלצים על ידי מומחה החניכיים

Leave Comments

המלצות מטופלים
  • ב"ה זכיתי לפני שנתיים, להגיע לד"ר ענת אחרי חיפושים ארוכים לאיתור מומחה חניכיים, בעקבות מחלת החניכיים ממנה אני סובלת. זכיתי בטיפול מקצועי ביותר, בטיפול אנושי ואכפתי, בליווי אישי ומסור ובשיפור משמעותי באיכות החיים שלי בעקבות הפסקת ההידרדרות במצב המחלה.
    אני מגיעה אליה לטיפול מרמת הגולן- והיא בהחלט שווה את הנסיעה! ממליצה בחום ובהערכה גדולה.
    גומא כהן Avatar
    גומא כהן
    3/24/2020
  • הגעתי לד״ר ענת תדיר עם צורך לעקור 2 שיניי בינה כלואות תחתונות עם שורשים מפותלים, עקירה שנחשבת קשה ומורכבת יחסית ועברתי רופאים שנרתעו מלעשות אותה, מעבר לכך שד״ר תדיר הסכימה, היא עשתה זו בקלות ובמהירות יחסית, באופן מקצועי וזריז. כל זאת באווירה נעימה, תומכת, תוך שהיא קשובה ומסבירה בכל שלב - דבר שהשרה ביטחון ונועם רב במהלך הפעולה. לאחר העקירות נהנתי מהליווי והדאגה שלה, הופתעתי מהנגישות ורמת האכפתיות שהעניקה לכל אורך הדרך לכל צורך שעלה.
    הפנתי אליה ואמשיך להמליץ, אני מאמינה שחשוב שרופאים מצויינים רגישים ואכפתיים יהיו נגישים וידועים ככתובת לכל מי שזקוק להם.
    יסמין עקירב Avatar
    יסמין עקירב
    7/28/2021
  • Dr. Anat Tadir is great. She guided me during two years while I was undergoing a dental procedure. She is very professional and kind. Takes the time to explain things and answer your questions professionally. I highly recommend her.
    Amos Rosenthal Avatar
    Amos Rosenthal
    11/03/2018
  • ד"ר ענת תדיר טיפלה בי במסירות, במקצועיות ובאדיבות לפני כחצי שנה כשעשתה לי עקירות מסובכות ושני שתלים, ממליצה בחום למי שמחפש טיפול מקצועי ולמי שמפחד מרופא שיניים - כמוני...המלצתי לבני משפחתי ולחברים. בהצלחה!
    גינת ג'מיל Avatar
    גינת ג'מיל
    8/28/2019
  • אני שמחה שיש לי הזדמנות לספר מה זה להיות מטופלת בידי ענת תדיר. חוץ מזה שענת מקצועית, אחראית ומחוייבת בצורה מלאה, היא מבינה את הקושי של המטופל, בעדינות רבה משלבת אותך בתהליך הטיפול כולו. היא מלווה את המטופל ביד בטוחה ותומכת כך שמאפשרת לך להרגע ולשתף פעולה איתה.
    Edna Golan Avatar
    Edna Golan
    8/29/2019

התקשר למרפאה דילוג לתוכן