מהם שלבי מחלת חניכיים?

מהם שלבי מחלת החניכיים?

מחלת חניכיים מתחילה כדלקת חניכיים מתקדמת המשפיעה על העצם המקיפה והתומכת את השיניים. היא נגרמת כתוצאה מחיידקים בפלאק, חומר דביק, חסר גוון שנאגר באופן יומיומי על השיניים. אם הפלאק אינו מוסר באמצעות צחצוח יומי ושימוש בחוט דנטאלי, החיידקים עלולים להצטבר ולזהם לא רק את החניכיים והשיניים, אלא בסופו של דבר את רקמת החניכיים הפנימית והעצם התומכת בשיניים. מצב זה גורם לשיניים להתרופף, לנשור או למצב המצריך עקירת שיניים.

מחלת חניכיים מתרחשת בשלושה שלבים:

דלקת חניכיים, זהו השלב המוקדם של מחלת חניכיים. הדלקת נגרמת כתוצאה מהצטברות פלאק על קו החניכיים. במידה והצחצוח היומי והשימוש בחוט דנטאלי אינם מסירים את הפלאק, הוא משחרר רעלנים המגרים את רקמת החניכיים וגורמים לדלקת חניכיים.

אחד הסימנים הנפוצים לדלקת חניכיים הוא דימום במהלך הצחצוח והשימוש בחוט הדנטאלי. בשלב מוקדם זה של המחלה, הנזק הפיך וניתן לטיפול, שכן העצם ורקמות החיבור המחזיקות את השיניים במקומן עדיין לא מעורבים.

פגיעה בחניכיים. בשלב זה, העצם התומכת והסיבים המחזיקים את השיניים במקומן, ניזוקו באופן בלתי הפיך. החניכיים עשויות להתחיל ליצור כיס מתחת לקו החניכיים עקב העצם שנספגת, וכיס זה לוכד מזון ורובד חיידקים נוסף. טיפול שיניים נאות וטיפול ביתי משופר יכול לסייע במניעת המשך נזק נוסף.

מחלת חניכיים מתקדמת. בשלב זה של המחלה, סיבי העצם התומכת בשיניים נהרסים, במצב העלול לגרום לשיניים להתרופף ברקמת העצם בה הן יושבות. הדבר עלול להשפיע על בריאות השיניים, בריאות איברים אחרים בגוף ואם טיפול אגרסיבי לא יצילן, יתכן שיהיה צורך בעקירתן מהפה.

כיצד מטפלים במחלת חניכיים?

בשלבים המוקדמים של המחלה, ניתן לטפל במצב עם צחצוח נכון ושימוש בחוט דנטאלי. בריאות פה טובה תסייע למניעת הצטברות הפלאק.

ניקוי מקצועי על ידי רופא השיניים או השיננית הוא השיטה היחידה להסרת פלאק שהצטבר והתקשה והפך לאבנית על משטחי השיניים. רופא השיניים או השיננית מנקים את האבנית שהצטברה על השיניים מעל ומתחת לקו החניכיים.

אם המצב חמור יותר, עשוי להתבצע הליך הקצעת שורש, המסייע להחלקת שורשי השיניים וסילוק אבנית ורעלנים ליידקיים שהצטברו עליהן. בדיקות קבועות אבל רופא חניכיים וטיפולי שיניים בזמן, מאפשרים לטפל בשלב מוקדם במחלת חניכיים, לפני שהמצב הופך להיות הרבה יותר מתקדם.

Leave Comments

המלצות מטופלים
  • רופאה ממש נחמדה מקצועית ואנושית. הטיפול היה נעים ורגוע. ההחלמה הייתה מהירה ולא כאבה. בהחלט אגיע אליה בשנית אם אצטרך ( מקוה שלא ?) וכמובן שממליץ בחום.
    ben beigel Avatar
    ben beigel
    10/19/2018
  • ענת היא רופאה נדירה. היא סופר מקצועית, סופר אנושת וסופר מוכשרת. עשיתי אצלה גם ניקוי עמוק וגם ניתוח חניכיים שמשניהם חששתי נורא ובזכות ענת עברתי אותם בקלות. גם אהבתי שאין אצלה לחכות בתור כי יש עיכובים, תור הוא תור, הזמן שלי חשוב לי והיא לוקחת את זה ברצינות. היא תמיד בודקת כמה ימים אחרי מה המצב. זמינה בוואטס אפ לשאלות. ניכר שהיא מלאת תשוקה למקצוע ותכלס אני לא יכולה לדמיין אותה במקצוע אחר כי היא באמת מצוינת. ממליצה בחום
    Hila Levi Avatar
    Hila Levi
    10/19/2018
  • ענת תדיר היא רופאה מקצועית ויסודית ביותר. מלבד המקצועיות הרבה, תמיד אכפתית, דואגת ונותנת הרגשה של ביטחון וידיעה שנמצאים בידיים טובות.
    Liat Efrati Avatar
    Liat Efrati
    8/01/2018
  • ד"ר ענת תדיר טיפלה בי במסירות, במקצועיות ובאדיבות לפני כחצי שנה כשעשתה לי עקירות מסובכות ושני שתלים, ממליצה בחום למי שמחפש טיפול מקצועי ולמי שמפחד מרופא שיניים - כמוני...המלצתי לבני משפחתי ולחברים. בהצלחה!
    גינת ג'מיל Avatar
    גינת ג'מיל
    8/28/2019
  • ד"ר ענת היא מקצועית אמפטית, ונעים להיות מטופלת אצלה.
    עשיתי שתלים אצלה לפני 4 שנים וכל התהליך עבר בנעימות.
    אני ממליצה עליה מהלב!
    yael amsterdam Avatar
    yael amsterdam
    2/05/2020

התקשר למרפאה דילוג לתוכן