מחלות חניכיים בקרב נוער וילדים

מחלות חניכיים בקרב נוער וילדים

לגן הגיעה אישה אחת בחלוק לבן שחילקה לנו מברשות שיניים, ומשחה ואמרה שמי יצחצח שיניים כל יום אז הוא ידגדג את כל החיידקים והם יברחו.

חינוך לבריאות הפה הכרחי מגיל קטן. הקניית הרגלי בריאות וגהות הפה בפרט, הינם חיוניים לשמירה על השיניים והחניכיים בקרב ילדים וימנעו מאיתנו ביקורים תכופים אצל רופא השיניים, חוויה בעלת תענוג מפוקפק, בפרט לילדים.

ובניגוד לשאננות הרווחת- גם ילדים סובלים מבעיות ומחלות חניכיים. זוהי בעיה שכיחה בקרב בני נוער וילדים אם כי בגילאים האלה ביטוייה אינם חמורים כפי שניתן למצוא בקרב המבוגרים. מחלות חניכיים של ילדים פוגעים בדרך כלל ברקמה הרכה הג'ינג'יויטיס, כאשר הסימנים העיקריים שלה נעים מאודם, נפיחות ודימום ועד נסיגת חניכיים ואיבוד של עצם במקרים החמורים יותר. טיפולים אורתודנטים של ישור שיניים מקשים לעתים על שמירה על היגיינה בפה, ונתח אוכלוסייה זה, הוא אולי המועד ביותר למחלות חניכיים. בתקופה שבה מתחלפות שיני החלב לשיניים הקבועות, קיים סיכון נוסף לחלות במחלות. אז מופיעות דלקות חניכיים המתבטאות בנפיחות וכאב של ממש עד שלעתים "עולות החניכיים על גדותיהן" וכמעט ועוטפות את כתר השן. רצוי לא לזלזל בבעיה וכן לקבוע תור ולבקר את הרופא, אך תחזוקה שוטפת באמצעים ביתיים יכולה להקל רבות על המצב.

an apple a day keeps the dentist away הוא משפט שכל ילד אמריקאי גדל עליו. לאכילת תפוחים יכולת של ממש לנקות את השיניים ולחזק את רקמת החניכיים. שטיפת הפה במי מלח או גרגור שלהם, מבצע אפקט של חיטוי ולעתים ביכולתו ממש לאלחש את המקום הכואב. מריחה של ג'ל, בדומה לזה של תינוקות ששיניהם מצמחות יכול גם הוא להקל על דלקת חנכיים. או במקומו, ג'ל אלוורה מעורבב עם דבש, ירגיע את המקום בדומה לכוויות.

מניעת דלקות חנייכים אצל ילדים ונוער

משחות שיניים על בסיס סטאנוס, שעובדות גם אחרי הצחצוח באמצעות הידבקותן לפלאק, קיימות בשוק במגוון וגם אלה יכולות להיטיב את המצב. אך מכל הנאמר לעיל, הדבר החשוב ביותר הוא החינוך לשמירת היגיינת הפה, גם בגן ובבית הספר אך גם בבית. עבור ילדים מתחת לגיל חמש רצוי לסייע בצחצוח ואף להפוך את זה לחוויה נעימה של שמירה על הבריאות. גם בבוקר כשממהרים אין לזלזל באיכות הצחצוח שהוא זה שבסופו של דבר יכריע את החיידקים או ינוצח על ידם. ניתן לבצע צחצוח ערב במקלחת, זאת בתנאי שכבר אכלנו את הדבר האחרון שיכנס לפה היום, וכך כשהילד נמצא במקלחת ממילא, הוא יכול למלא את זמנו בצחצוח. כל דבר שהופך את החוויה לנעימה, מברשת שיניים מנגנת, משחה בטעם פטל, החלפה תדירה של מברשת השיניים ושלל טריקים יצירתיים – יובילו בסופו של דבר למניעת מחלות ומניעת ביקורים אצל רופאי השיניים, שבגיל הרך יכולה להיות חוויה טראומתית ומיותרת בהחלט.

Leave Comments

המלצות מטופלים
  • An amazing doctor, super professional, available and attentive to any question. I could not have asked for more dedicated and quality care. highly recommend!
    Eyal Bergman Avatar
    Eyal Bergman
    5/20/2021
  • הגעתי לענת לגמרי במקרה, אחרי שביקרתי אצל כמה רופאי שיניים ולא התחברתי אליהם. ענת, לעומת זאת, התגלתה כרופאה מאוד מקצועית, אבל גם מקסימה, נעימה, משרה רוגע ואשת שיחה :) הטיפולים עברו בהצלחה והיא אף בדקה בעקביות איך אני מרגישה כמה ימים אחרי הטיפולים. לסיכום, המלצה חמה ביותר!
    Daria Engel Avatar
    Daria Engel
    9/22/2019
  • ב"ה זכיתי לפני שנתיים, להגיע לד"ר ענת אחרי חיפושים ארוכים לאיתור מומחה חניכיים, בעקבות מחלת החניכיים ממנה אני סובלת. זכיתי בטיפול מקצועי ביותר, בטיפול אנושי ואכפתי, בליווי אישי ומסור ובשיפור משמעותי באיכות החיים שלי בעקבות הפסקת ההידרדרות במצב המחלה.
    אני מגיעה אליה לטיפול מרמת הגולן- והיא בהחלט שווה את הנסיעה! ממליצה בחום ובהערכה גדולה.
    גומא כהן Avatar
    גומא כהן
    3/24/2020
  • The amazing Dr. Anat Tadir !!!
    When I was looking for a periodontist several years ago, and I was looking for recommendations, straight !!! I chose you. I congratulate you on this day that I chose you to take care of me. And since I've been with you ... thank you so much for being a person before you were an amazing doctor. Thank you for the professionalism, dedication, concern, rich experience and especially for the humanity within you. Thanks for caring. After each treatment, you ask, take an interest, accompany me with the concerns and dispel them as well. When I am asked about a periodontist, I highly recommend and say !!! Dr. Anat Tadir. Keep up the good work. Thanks to you the smile came back to me!
    איריס כהן Avatar
    איריס כהן
    1/20/2021
  • רופאה מדהימה גם מקצועית וגם אנושית. סומכת עליה בעיניים עצומות
    עירית יעקב Avatar
    עירית יעקב
    3/11/2020

התקשר למרפאה דילוג לתוכן