צחצוח שיניים עבור2 ? טיפים לבריאות הפה לנשים בהריון

המלצות לבריאות הפה לנשים בהריון

נשים בהריון לרוב שואלות האם טיפולי שיניים בזמן ההריון הינם בטוחים?

"חשוב לצחצח ולעשות חוט דנטלי כל יום" – שמעת את זה בעבר הרבה פעמים, אך זה נהייה אפילו חשוב יותר בזמן הריון.

רופאי שיניים ממליצים שנשים בהריון יצחצחו לפחות פעמיים ביום עם משחת שיניים המכילה פלואור, ויעבירו חוט דנטלי לפחות פעם אחת ביום.

שינויים הורמונלים בגוף האשה בזמן הריון משפיעים על אופן תגובת החניכיים לרובד חיידקים ולכן כ"כ חשוב הדרך והתדירות בה מצחצחים ומנקים את השיניים והחניכיים.

כמעט חצי מהנשים בהריון יפתחו דלקת חניכיים הריונית שהיא ביטוי התחלתי של מחלת חניכיים שמתפתחת בד"כ בין חודש 2-8. החניכיים יהפכו אדומות, כואבות וידממו בקלות. אם מצב זה לא יטופל, דלקת החניכיים לא רק תגרום גירוי וחוסר נוחות, אלא גם יכולה להוביל למצב חמור יותר של מחלת חניכיים, לידה  מוקדמת מדי, משקל עובר נמוך מדי ועוד תוצאות בלתי רצויות.

מומלץ לא לוותר על פגישה עם רופא השיניים. אם היית אצל רופא השיניים מעל 6 חודשים ושמת לב לשינויים בפה, הגיע הזמן לקבוע את הפגישה אצל רופא השיניים. דווחי למרפאה שאת בהריון, באיזה שבוע את, והאם יש שינוייים אחרים במצבך הרפואי או בתרופות הנלקחות.

בתנאי שאין הריון בסיכון או מצב גופני שאינו מאפשר טיפולי שיניים, בדיקות שגרתיות תקופתיות אצל רופא השיניים וניקויים סדירים אצל השיננית הינם מומלצים מאד באופן סדיר.

למרות שזה בטוח לבצע טיפולי שיניים בכל זמן של ההריון, מומלץ לבצע טיפולים בטרימסטר שני. טיפול במהלך הטרימסטר הראשון יכול להיות קשה עקב בחילות ועלייה ברפלקס הקאה. בזמן הטרימסטר השלישי, עלול להיות פחות נוח לשכב בכסא הדנטלי בגלל משקל התינוק. גם אם אינך בהריון אך מנסה להרות,  עדיין רעיון טוב לקבוע בדיקה וטיפול שיננית כדי למנוע מצב חירום בזמן ההריון.

איכלי תזונה בריאה והימנעי מנשנושים רבים וזאת ממספר סיבות: הריון מעלה את הסיכוי להיווצרות חורים בשיניים ולכן גם מומלץ להמעיט בכמות הסוכר בפה. התפתחות המשנן בתינוק קורה בין חודש 3-6, לכן חשוב שיקבלו ויטמינים, מינראלים  והזנה נכונה לעזור לשיניים להתפתחות תקינה. הקפידי לאכול תזונה בריאה המכילה פירות, ירקות, דגנים מלאים וחלבונים.

שימרי על השיניים מפני בחילות הבוקר והקאות המלוות אותן. מי שחווה את זה, חשוב להיות מוכנים להלחם בתוצאות המזיקות שיש לזה על השיניים. עקב עלייה ןחשיפה מתמדת של השיניים לחומציות בחלל הפה, השיניים נהיות רגישות יותר לשחיקה חומצית של האמייל וזו השכבה המגינה מפני חורים בשיניים. ניתן למנוע זאת ע"י שטיפות כפית סודה לשתייה מהול בכוס מים לאחר ההקאה. לאחר מכן מומלץ לחכות כשעה ואז לצחצח. אם קיים קושי לצחצח עקב עלייה ברגישות לריח המשחה, נסי משחה אחרת. לא משנה באיזה שלב ההריום שלך, תמיד רעיון טוב לבדוק את מצב בריאות הפה. עכשיו, יותר מתמיד, חשוב לשמור על בריאות פה גבוהה עבורך ועבור עוברך.

Leave Comments

המלצות מטופלים
  • ד"ר ענת תדיר טיפלה בי במסירות, במקצועיות ובאדיבות לפני כחצי שנה כשעשתה לי עקירות מסובכות ושני שתלים, ממליצה בחום למי שמחפש טיפול מקצועי ולמי שמפחד מרופא שיניים - כמוני...המלצתי לבני משפחתי ולחברים. בהצלחה!
    גינת ג'מיל Avatar
    גינת ג'מיל
    8/28/2019
  • הייתי אצל ענת לאחר בעיית חניכיים שנוצרה לי במהלכו של טיפול אורטודנטי.
    ענת מאוד מקצועית, יסודית, דייקנית ובכמה רמות מעל רופא חניכיים שמקבל בקופת חולים. ממליץ מאוד!...
    david king Avatar
    david king
    1/03/2019
  • ענת מקצועית, ברמה אחרת. אפשר לסמוך עליה בעיניים עצומות.
    ממליץ בחום
    Gadi Oren Avatar
    Gadi Oren
    7/18/2019
  • הכי טוב שיש
    Tomer Rival Avatar
    Tomer Rival
    6/10/2014
  • An amazing doctor, super professional, available and attentive to any question. I could not have asked for more dedicated and quality care. highly recommend!
    Eyal Bergman Avatar
    Eyal Bergman
    5/20/2021

התקשר למרפאה דילוג לתוכן