איך משקאות חומציים משפיעים על בריאות השיניים

השפעת משקאות חומציים על השיניים

השיניים הן חזקות, אך אינן בלתי ניתנות להריסה. רוב המשקאות הפופולאריים עשירים ביותר בחומצה, וחומציות זו עלולה לגרום נזק לאמייל השן שהוא חומר השן החיצוני. ברגע שהשן נפגעת, יש צורך בסיוע של רופא השיניים על מנת לתקן את המצב, כך שהשן לא תמשיך ותישחק עוד יותר.

איך משפעים משקאות חומציים על השיניים?

משקאות עם רמת pH גבוהה, עלולים לגרום למגוון בעיות בריאות פה, אך הן מתחילות בכרסום השכבה הקשה החיצונית של השיניים. שחיקת האמייל היא בעיה כי האמייל הנהרס אינו מתפתח בחזרה. בניגוד לחומרים אחרים בגוף, לאמייל אין שום תאים חיים, כך שאין לו דרך לרפא את עצמו.

כשאמייל השן נשחק, הדנטין הרגיש, בצבע צהוב מתחת לאמייל, נחשף. מסיבה זו השיניים מתחילות להיראות דהויות כשלא מטפלים בהן. אך דנטין חשוף אינו מתבטא בחסרונות קוסמטיים בלבד, אלא עשוי אף להוביל למצבי שיניים כואבות כמו גם רגישויות גבוהה בשיניים לשינויי טמפרטורה.

אנשים עם כאבי שיניים חווים רגישות כשהם שותים משקאות חמים, קרים, מתוקים, חמוצים או חריפים, והמצב עשוי להתבטא בהשפעות שליליות על התזונה לטווח הארוך.

איך להגן על השניים ממשקאות חומציים?

שמירת בטחון אמייל השן מתבצעת באמצעות הפחתת צריכת המשקאות המכילים רמת חומציות גבוהה, וכוללים בדרך כלל משקאות קלים ממותקים. במקום משקאות אלו, או מיצי פירות, מומלץ לבחור חלופות נמוכות בחומצה וידידותיות לשיניים, כגון מי ברז; תה שחור; קפה שחור; וחלב.

כששותים משקה חומצי, יש לזכור שלא לשתות אותו עם מזון ולא ללגום אותו בין הארוחות. לאחר הארוחה, יש לשטוף את הפה עם מים על מנת להמשיך לדלל את החמוצה אשר משתהה בפה. לאחר שסיימת לאכול, המתן לפחות חצי שעה לצחצוח שיניים.

משקאות חומציים מחלישים את אמייל השן, כך שצחצוח מוקדם מדי עלול בעצם לגרום נזק כשהרגישות עדיין בפה. רופא השיניים ימליץ על שימוש במשחת שיניים לחיזוק אמייל, כדי לסייע לשיניים לעמוד בנזק זה.

תיקון הנזק הנגרם משחיקת השניים

אם השיניים פגומות כתוצאה משתיית משקאות חומציים, היה סמוך ובטוח שרופא השיניים שלך יכול לסייע. יישום מספר שיטות טיפול, כגון כתרים, ציפויים, שחזורים למיניהם מחפים על האמייל הפגום ומשחזרים ביעילות את השיניים שנפגעו עד להשגת תפקוד ומראה רגיל. רופא השיניים קובע אלו שחזורים הם הטובים ביותר למצבך.

משקאות חומציים מזיקים ביותר לאמייל השן לטווח הארוך, לא משנה כמה זמן אתה כבר רגיל לשתות אותם, זה הזמן להתחיל לשתות אותם במתינות או אפילו להגמל. אם אתה מודאג מפגיעה באמייל השן בשל שתיית משקאות ממותקים, מיצים, יין או משקאות חומציים נוספים, התייעץ עם רופא השיניים שלך באופן מיידי.

Leave Comments

המלצות מטופלים
  • לפני כשנתיים חיפשתי רופא/ה שיכולים לסייע לי מבחינה אסתטית. מצאתי את ד"ר ענת תדיר באינטרנט וכך הגעתי אליה.
    פגשתי אדם מדהים. ענת היא רופאה אשר מבינה בתחומים רבים ואין אצלה פחות מ-100%. ענת משקיעה במטפלים שלה וחשוב לה שהכל יצליח בצורה מושלמת.
    אנשים רבים, בד"כ, מפחדים או נרתעים מרופאי שיניים. לעומת זאת, ענת משרה אווירה טובה ורגועה.
    חשוב לי לציין שאני עברתי ניתוח בחניכיים ואני עדיין מגיעה לביקורות. הטיפול המסור והאכפתיות מצדה של ענת אינו מסתיים, גם לא אחרי שנתיים. אני מאד מרוצה מתוצאות הטיפול. בנוסף, אנשים רואים אותי לאחר הטיפול ושואלים אותי מה עשיתי שנראה שונה ונראה מצוין.

    ענת, רציתי להגיד לך תודה. תודה על האכפתיות שלך כלפי המטופלים ועל העקביות שעליה את שומרת עם כל מטופל. עם כמה שהניתוח שלי היה יחסית מורכב (עבורי ואני בטוחה שגם עבורך), הוא היה שווה כל רגע שאולי היה מעט קשה במהלך ההחלמה.
    אני מאחלת לך המון הצלחה בהמשך,
    מיכל כהן.
    Michal Cohen Avatar
    Michal Cohen
    10/17/2018
  • Dr. Anat Tadir is the first and only doctor who made me make a change with myself regarding the treatment of my teeth and gums. Gums I suffered from. She is charming and caring even after the end of her treatment. Highly recommend to come to her and make a real change.
    ויקי בר Avatar
    ויקי בר
    12/03/2020
  • ענת מקצועית, ברמה אחרת. אפשר לסמוך עליה בעיניים עצומות.
    ממליץ בחום
    Gadi Oren Avatar
    Gadi Oren
    7/18/2019
  • ד"ר ענת היא מקצועית אמפטית, ונעים להיות מטופלת אצלה.
    עשיתי שתלים אצלה לפני 4 שנים וכל התהליך עבר בנעימות.
    אני ממליצה עליה מהלב!
    yael amsterdam Avatar
    yael amsterdam
    2/05/2020
  • To Dr. Anat Tadir,
    I came to you through a recommendation following severe gum disease.
    You gave me the best diagnosis, professional care and attentive ear!
    You made me feel comfortable with the treatment all the way through, you were always available for consultation, even during non-routine hours.
    I would definitely recommend you to anyone who needs gum care.
    Thank you so much for your dedicated, professional, warm and pleasant care over the past year!
    רום עמי רוני Avatar
    רום עמי רוני
    11/12/2020

התקשר למרפאה דילוג לתוכן