מתי מומלץ להגיע למומחה חניכיים (פריודנט) ?

מתי מומלץ להגיע למומחה חניכיים?

הדרך הטובה ביותר למניעת מחלות חניכיים היא באמצעות צחצוח יומיומי ושימוש בחוט דנטלי או אביזרי ניקוי אחרים המנקים בין השיניים, כמו גם בדיקות וניקוי תקופתיים אצל רופא שיניים והשיננית.

למרות הטיפול המניעתי, חלק מהאנשים עדיין יפתחו מחלות חניכיים בדרגות חומרה שונות. יש לציין כי מחלות חניכיים נוטות להופיע בשכיחות גבוהה יותר בקרב אוכלוסייה מבוגרת. כבר בגילאי 40 ומעלה, חלק ניכר מהאנשים חווים דלקות ומחלות בחניכיים, והסיכוי לכך גובר משמעותית מעל גיל 60.

במידה ומופיעים סימפטומים כגון דימום מהחניכיים במהלך או לאחר צחצוח, אדמומיות, נפיחות, רגישות של החניכיים או תנודות של השיניים, יש לקבוע בהקדם תור למומחה חניכיים שהינו רופא שיניים שהתמחה מספר שנים נוספות ברפואת חניכיים. יחד עם זאת, מחלות חניכיים לעיתים אינן מורגשות או כואבות ואינן קלות לאבחון עצמי משום שפעמים רבות האדם לא חש בכאבים או חווה את הסימפטומים שצוינו לעיל. עקב כך, רק באמצעות ביקור אצל מומחה ניתן לקבל אבחון מדויק של מצב החניכיים ולכן חשוב להיבדק באופן מסודר ע"י רופא חניכיים.

לאחר שמחלת החניכיים כבר החלה להתפתח, התערבות מקצועית על ידי מומחה חניכיים היא קריטית על מנת למנוע את החרפתה ולטפל בה בהקדם בטפול שמרני התחלתי. יש לציין כי מדובר במחלה כרונית שלא ניתן לרפאה כליל, אך ניתן להשגיח, לווסת ולשלוט בחומרתה. לכן, בדיקות תקופתיות הן חשובות ביותר על מנת לעקוב אחרי מצב המחלה והתקדמותה לאורך זמן.
מומחה החניכיים בונה לוח זמנים אישי עבור כל מטופל לצורך בדיקה והשגחה במרפאה, בהתאם לדרגת המחלה ומצב החניכיים שלו. המומחה מתבסס על משתנים שונים של המטופל כמו בריאות כללית, דרגת אובדן העצם, גורמי סיכון כמו עישון וגנטיקה ועוד. בהתאם לכך, הוא מתאים את הטיפול באופן אינדיבידואלי על מנת למנוע הידרדרות במצב החניכיים. בדרך כלל מומלץ שאנשים הסובלים ממחלות חניכיים, יגיעו למרפאת מומחה חניכיים פעם בחודשיים עד ארבעה חודשים למטרת ניקוי וטיפול יסודיים בחניכיים.

Leave Comments

המלצות מטופלים
  • רופאה מדהימה גם מקצועית וגם אנושית. סומכת עליה בעיניים עצומות
    עירית יעקב Avatar
    עירית יעקב
    3/11/2020
  • חווית רפואה חיובית היא דבר נדיר.
    מעבר להקשבה, הסבלנות, המקצועיות והירידה לפרטים ענת השרתה עלי תחושת בטחון שנובעת מתוך הבנת הבעיה ולא פחד.
    בנוסף היא ביקשה להיות מעודכנת ומעורבת בהמשך הטיפול גם מול גורמים חיצוניים.
    ובתחום כל כך רגיש וחשוב כמו שיניים וחניכיים חשוב לדעת שאתה בידיים הטובות ביותר וזה בדיוק מה שהרגשתי כבר מהרגע הראשון.
    Ariel Shelleg Avatar
    Ariel Shelleg
    5/20/2020
  • הרגשתי שאני בידיים בטוחות מומחיות אצל ד"ר תדיר. גם אשת שיחה נעימה ואיכפתית, שזוכרת פרטים עלי שאני אפילו לא זוכרת שסיפרתי! מסבירה לעומק כל תוכנית וכל פעולה, מרגיעה ומתעניינת לכל אורך הטיפול וגם בהמשך, לאחר הטיפול. ממש שווה הנסיעה מעמק חפר למרכז תל אביב כדי להגיע אליה. ממליצה בחום.
    Cheryl Gal Avatar
    Cheryl Gal
    5/21/2021
  • It is a pleasure to be assisted by gum doctor Dr. Anat Tadir. Always with a smile and a bright face. My gum surgery was very complex and I did not feel any pain the next day.
    From my personal experience very professional. In any issue of gums or implants, I will return to Anat for treatment without hesitation.
    Thank you Anat
    Sandy Geva Avatar
    Sandy Geva
    12/02/2020
  • הגעתי לענת לגמרי במקרה, אחרי שביקרתי אצל כמה רופאי שיניים ולא התחברתי אליהם. ענת, לעומת זאת, התגלתה כרופאה מאוד מקצועית, אבל גם מקסימה, נעימה, משרה רוגע ואשת שיחה :) הטיפולים עברו בהצלחה והיא אף בדקה בעקביות איך אני מרגישה כמה ימים אחרי הטיפולים. לסיכום, המלצה חמה ביותר!
    Daria Engel Avatar
    Daria Engel
    9/22/2019

התקשר למרפאה דילוג לתוכן