הקשר בין בריאות חניכיים למחלות לב

הקשר בין בריאות חניכיים למחלות לב

בריאות הפה והחניכיים יכול להשפיע על בעיות בריאות סיסטמיות אחרות בגוף. מחקרים עדכניים מצאו שאנשים עם מחלות חניכיים הם בעלי סיכוי כמעט כפול ללקות במחלות לב. סיכוי זה עלול להיות אף גבוה יותר בקרב אנשים עם מחלות חניכיים וכולסטרול גבוה. בהתחשב בקשר שקיים בין שתי מחלות אלו, רופאי שיניים יכולים לאתר מראש גורמי סיכון לבריאות הלב, ולא רק לבריאות הפה.

המחקרים שנעשו בתחום מבססים את ההשערה כי הקשר בין שתי המחלות נובע כתוצאה מחיידקים זהים הנכנסים למחזור הדם דרך "פצע החניכיים" ומגיעים לאיברים מרוחקים כמו הלב. מחלות חניכיים הן מחלות זיהומיות הנגרמות על ידי חיידקים אוראלים. במקרים מסוימים, חיידקים שנמצאים בחניכיים המודלקות שמסביב לשיניים, עוברים במהלך מצבים יומיומיים ושגרתיים כגון צחצוח או אכילה, למחזור הדם וממשיכים לחלקים אחרים בגוף.

כאשר החיידקים האוראלים עוברים דרך הגוף, הם מעוררים תגובה דומה לתגובה שגרמו בחלל הפה. כלומר, כפי שהחיידקים גורמים להצטברות אבנית בשיניים, כך הם גורמים להצטברות משקעים בעורקי הלב. משקעים אלו מובילים להסתיידות עורקים, היצרות שלהם ואף לסתימתם המוחלטת, דבר הגורם להתקף לב או שבץ מוחי. באופן זה החיידקים האוראלים תורמים להיווצרות של מחלה לבבית.

עקב הקשר הקיים בין שתי המחלות, ישנה חשיבות ברורה בהענקת טיפול יעיל ומוצלח למטופל הסובל ממחלת חניכיים. כמו כן, יש להסביר למטופל על הקשר בין המחלות על מנת להציע לו אפשרויות טיפול שונות, ולעודד המשך טיפול עצמי יסודי ומניעה יומיומית באמצעים המומלצים על ידי מומחה החניכיים

Leave Comments

המלצות מטופלים
  • אני מטופל אצל ענת כבר קרוב לשנתיים. ענת היא רופאה יוצאת מן הכלל, קשובה וסבלנית. ממליץ מאוד לבחור בענת כרופאת החניכיים שלך, גם בזכות הטיפול הלא מתפשר, וגם בזכות האווירה המרגיעה שהיא משרה על המטופלים.
    כפיר מאיר Avatar
    כפיר מאיר
    12/30/2021
  • עברתי לפני כשנה השתלת שיניים אצל ד"ר ענת תדיר.
    מקצועית מאוד, אמינה, זמינה לשאלות בכל שעה.
    ממליץ מאוד,
    נחום ויזלברג
    Nahum Wieselberg Avatar
    Nahum Wieselberg
    8/27/2019
  • בתור פולניה אני לא מהמחמיאות ובטח לא מהכותבות במדיה... אין ספק, שאין ראויה מד"ר תדיר כדי שאחרוג ממנהגים. רופאה מקצוענית, יסודית, הרגשתי שאני בידיים טובות ובעיקר עם תחושת ביטחון שאם כבר, אז בחרתי נכון - תודה
    דפנה גרוסברג Avatar
    דפנה גרוסברג
    10/29/2018
  • ד"ר ענת תדיר טיפלה בי במסירות, במקצועיות ובאדיבות לפני כחצי שנה כשעשתה לי עקירות מסובכות ושני שתלים, ממליצה בחום למי שמחפש טיפול מקצועי ולמי שמפחד מרופא שיניים - כמוני...המלצתי לבני משפחתי ולחברים. בהצלחה!
    גינת ג'מיל Avatar
    גינת ג'מיל
    8/28/2019
  • הגעתי לענת לגמרי במקרה, אחרי שביקרתי אצל כמה רופאי שיניים ולא התחברתי אליהם. ענת, לעומת זאת, התגלתה כרופאה מאוד מקצועית, אבל גם מקסימה, נעימה, משרה רוגע ואשת שיחה :) הטיפולים עברו בהצלחה והיא אף בדקה בעקביות איך אני מרגישה כמה ימים אחרי הטיפולים. לסיכום, המלצה חמה ביותר!
    Daria Engel Avatar
    Daria Engel
    9/22/2019

התקשר למרפאה דילוג לתוכן