ניתוחי חניכיים

אומנות ניתוחי החניכיים

מהו ניתוח חניכיים:

ניתוח חניכיים הוא עיצוב מחדש של מבנה החניכיים אם בגלל בעיה אסתטית או עקב מחלת חניכיים, באמצעות הליך כירורגי. ניתוח החניכיים מבוצע על ידי רופא מומחה חניכיים ונועד לשחזר ולחדש את הצורה והתפקוד התקין של מיבני חניכיים שאיבדו את כוחם ופגעו במבנים התומכים בשיניים, כגון רקמת החניכיים, רצועת החניכיים והעצמות.

הצלחת ניתוח חניכיים

הבנת תפקיד ניתוחי חניכיים מאפשרת את הצלחתם והשגת תוצאות המחזיקות מעמד לאורך זמן, כחלק חיוני מהצלחת הטיפול במחלת חניכיים. ניתוח חניכיים אינו מרפא, אלא מבוצע כתוספת לאבחון המוקדם והטיפול המשיג תוצאות טובות יותר לטווח הארוך.

פוטנציאל הישנות מחלת חניכיים נותר תמיד בקרב אנשים רגישים. מטרת ארוכת הטווח של ניתוחי חניכיים היא להגביר את תוחלת החיים של השיניים.

לאורך החיים, הטיפול במחלת חניכיים מיועד בעיקר לשליטה בסיבות הגורמות למחלה, כגון רובד שיניים מיקרוביאלי. לכן מטרת ניתוחי חניכיים היא לטפל בעיוותים הגורמים לאיבוד רקמה שנוצרו באמצעות תהליך המחלה או גורמים אחרים ששינו את מיקום או איכות החניכיים. מטרה זו מושגת באמצעות ביטול "כיסים" של רקמה חולה, חידוש ושחזור חניכיים וחיבורם לרקמת חניכיים על מנת לספק סביבה נוחה יותר להיגיינת פה יומית וטיפול תחזוקה מקצועי.

תיקון נזקי זיהום חניכיים

התוצאה הסופית של מחלת חניכיים כוללת אובדן עצם ורקמות חניכיים, כולל נשירת שיניים. כיסים העשויים להיווצר סביב השיניים, שלתוכם הרופא מכניס מכשירי חיטוט על מנת למדוד את מידת הניתוק מהרקמות האנכיות. ניתוק זה נובע מדלקת כרונית.

התפלגות החניכיים גורמת בסופו של דבר להרס רקמות עצם חניכיים ומולידה דפוסים שונים וצורות מומים גרמיים, וזוהי מטרת הטיפול הכירורגי, החידוש והתיקון. בדרך כלל, רקמות החניכיים המנותקות או שנסוגו, נשארות כמו וילון מנותק סביב השיניים.

הכנה ראשונית קובעת את מהלך הטיפול הכירורגי

שינוי התנהגותי. שינויים עקביים בהתנהגות המתרפא מבחינת היגיינת הפה הם המרכיב החשוב ביותר לשמירת בריאות חניכיים לטווח הארוך. הסרת פלאק יומי מגדירה במידה רבה מהלך טיפול כירורגי מוצלח. אנשים רבים צריכים להקפיד על הרגלי היגיינת פה חדשים, לצד הפסקת עישון ושינויים באורח החיים.

הסרת רובד. רופא החניכיים מבצע ניקוי יסודי להסרת חצץ שנקרא פלאק מסויד או אבנית רעילה מחיידקים אחרים אשר הופכים להיות מושרשים במשטחי השורש. תהליך זה של ניקוי מכאני ידוע כטיפול הקצעת שורשים, ומבוצע באמצעות מכשירים ידניים או לייזר ודורש הרדמה מקומית.

טיפול שיניים. מבוצע לטיפול בבעיות שיניים המתרחשות במהלך או לאחר הטיפול הראשוני, ולאחר הטיפול בדלקת. חשוב לטפל גם בבעיות שיניים כגון עששת/חורים וחשוב לייצב שיניים רופפות לפני הניתוח, היות ומהלך זה לכשעצמו מעודד ריפוי מבני חניכיים ועצמות.

ניתוחי החניכיים יעשו על ידי רופא שניים מומחה חניכיים – פריודנט.

Leave Comments

המלצות מטופלים
  • ממליצה בחום לכל מי שצריך כל סוג של טיפול שיניים שהיא מתמחה בו, ללכת רק אליה. מקצועית וסופר יסודית, אדיבה ומהממת
    Orit Eschinasi Avatar
    Orit Eschinasi
    9/19/2019
  • רופאה מדהימה גם מקצועית וגם אנושית. סומכת עליה בעיניים עצומות
    עירית יעקב Avatar
    עירית יעקב
    3/11/2020
  • הגעתי לדר' ענת במהלך חיפוש בגוגל אחרי מומחית חניכיים. אחרי שני ביקורים כבר זיהיתי שענת היא רופאה מקצועית, המנגישה בצורה בהירה ופשוטה את מהלך הטיפול ואת הצעדים להמשך. ידעה לזהות במהירות את מקור הבעיה ולהציע פתרונות אפשריים. רופאה נעימה, תמיד זמינה ומומלצת בחום!
    Tal Bouhnik Avatar
    Tal Bouhnik
    6/30/2021
  • דר׳ תדיר מקצוענית מהמעלה הראשונה, מומחית בתחום מצומצם של רפואת שיניים. רמת ותודעת שירות ברמות הגבוהות ביותר. אנושיות, אכפתיות, תקשורתיות בין הכי טובות שפגשתי. מדברת בגובה העיניים ולא מבטיחה הבטחות שווא. במבחן התוצאה- הטיפול הצליח לעצור מחלת חניכיים שקשה מאד לטפל בה. כל שנותר הוא רק להודות לך ולברך על מזלי הטוב שהגעתי להיות מטופלת שלך. בקיצור- מומלצת בחום רב💜
    Shelli Artman Avatar
    Shelli Artman
    7/28/2021
  • positive review LOVE LOVE LOVE my serguen Dr.Tadir ! Very professional and caring doctor! Highly recommended !!!
    Amina Kublanova Avatar
    Amina Kublanova
    3/24/2019

התקשר למרפאה דילוג לתוכן